DPF/FAP FILTRŲ PROGRAMAVIMAS, VALYMAS, REGENERACIJA
DPF (Diesel Particulate Filter) arba FAP (prancūziškai - Filter a Particules) yra dyzelinių degalų suodžių filtras.
Jis pradėtas montuoti į dyzelinius lengvuosius ir krovininius automobilius nuo 2000-ųjų metų tam, kad šie atitiktų griežtesnius EURO4 ir EURO5 ekologinius standartus. DPF (suodžių) filtras įrengiamas dujų išmetimo sistemoje už oksidacijos katalizatoriaus. Kadangi pirmieji šiuos filtrus panaudojo PSA –PeugeotCitroen Group koncerno – automobilių gamintojai, tai jų pagamintiems filtrams prigijo trumpinys FAP, ir dabar suodžių filtrai dažnai vadinami DPF/FAP. Suodžių filtrai iš išmetimo dujų pašalina 85-98% suodžių ir ilgainiui patys pradeda užsikimšti. Tuomet, reaguodamas į temperatūros ir slėgio daviklių duomenis, įpurškimo kompiuteris pradeda regeneracijos (apsivalymo) procesą. Jis trumpam pakelia išmetimo kolektoriaus temperatūrą iki 450°C, ir suodžiai užsidega. Jų degimą pagreitina į kuro baką įpiltas katalizavimo skystis, kurio dozavimą reguliuoja atskiras kompiuteris. Toks regeneravimas vyksta kas 500-800 km. Visgi dalis pelenų pasilieka FAP filtre ir galiausiai jį užkemša. Nuo 2004 metų pagamintuose PSA automobiliuose FAP filtrai tarnauja iki 180 000 km, ankstesniuose – iki 120 000 km. Realiai, ypač važinėjant miesto ciklu, šis skaičius būna mažesnis, juio labiau, jei genda išmetimo vožtuvas, nesandarūs purkštukai, į išmetimo sistemą patenka skysčiai ir pan. DPF/FAP filtrai kainuoja kelis tūkstančius litų iš dalies todėl, kad juose naudojami taurieji metalai (platina, auksas ir kt.)
Audi, VW, MB koncernai naudoja BOSCH DPF suodžių valymo sistemą, kuri, kaip ir kitos analogiškos sistemos, buvo sukurta FAP pagrindu. Čia FAP filtras apjungiamas su katalizatorium. BOSCH filtre sumaniai panaudota kanalų sistema, todėl pelenai pasiskirsto tolygiai. Šių filtrų nereikia papildomai aptarnauti pilant katalizavimo skystį. Teoriškai jie turėtų tarnauti visą automobilio naudojimo laiką, bet praktikoje aukščiau minėti gedimai gerokai patrumpina jų funkcionavimą.
Dar vieną DPF/FAP suodžių valymo sistemos variantą – D-CAT (Diesel Clean Advanced Technologies)- sukūrė TOYOTA koncernas. Ją sudaro FAP filtras, katalizatorius ir atskiras į išmetimo sistemą įmontuotas purkštukas. Ši DPF/FAP sistema, montuojama nuo 2005 metų, vienintelė pilnai atitinka EURO5 standartą. Jos kaina apie 20 000 litų..
Minėtos suodžių valymo sistemos yra pagrindinės ir jas įvairiom proporcijom naudoja kiti automobilių gamintojai.
Kokie požymiai, kad turite problemų su suodžių filtru? Kai DPF/FAP filtras užsikemša, dingsta variklio trauka, išauga kuro sunaudojimas. Variklis gali persijungti į saugų arba servisinį režimą (Safe mode), tad apribojamas kuro padavimas, pilnai išjungiamsa turbinos valdymas. Sugedus DPF filtrui dyzelinis kuras gali patekti į tepalus ir dėl to varikilis ilgainiui suges.
DPF/FAP filtrai neremontuojami, jie gali būti tik keičiami, bet jų kaina 3000-6000 ir daugiau litų. Jei naujas filtras jums per brangus, siūlome DPF/FAP filtrą atjungti. Tai galima padaryti įmontuojant emuliatorių arba programiškai išjungiant suodžių filtrą ir pakoreguojant galią. Mes galime išprogramuoti (išjungti) DPF/FAP filtrą ir išmetamųjų dujų recirkuliacinį vožtuvą (EGR) tuo leisdami jums sutaupyti nemažus pinigus. Atlikus valdymo modulio (kompiuterio) programavimą reikia tik mechaniškai pašalinti DPF/FAP filtrą. Jokių juodų dūmų, jokios filtro regeneracijos, DPF/FAP filtro skysčio papildymo, be to mažėja kuro sanaudos ir turbokompresoriaus apkrova.
Išprogramuojame šiuos DPF/FAP filtrus:
- MARELLI MJD6
- MARELLI MJ8D
- MARELLI MJ8F
- BOSCH EDC16C31
- BOSCH EDC16C35
- BOSCH EDC16CP35
- BOSCH EDC17_C06
- BOSCH EDC17_C41
- BOSCH EDC17_CP02
- BOSCH EDC17_CP09
- BOSCH EDC17_CP45
- BOSCH EDC16C39
- BOSCH EDC16CP31
- BOSCH EDC16U31
- BOSCH EDC16U34
- BOSCH EDC16C0
- BOSCH EDC16C34
- BOSCH EDC16C39
- BOSCH EDC16CP39
- BOSCH EDC17C10
- BOSCH EDC17CP52
- MARELLI MJ8D
- SIEMENS SID803
- SIEMENS SID803A
- BOSCH EDC16C34
- BOSCH EDC16CP39
- BOSCH EDC17_C10
- BOSCH EDC17_CP42
- MARELLI MJD6
- MARELLI MJ8D
- SIEMENS SID206
- SIEMENS SID803
- SIEMENS SID803A
- BOSCH EDC16C31
- BOSCH EDC17_CP06
- BOSCH EDC17_CP16
- BOSCH EDC16C39
- BOSCH EDC17_C08
- BOSCH EDC17_CP14
- BOSCH EDC17_CP11
- SIEMENS SID201
- SIEMENS SID204
- BOSCH EDC16U34
- BOSCH EDC16CP31
- BOSCH EDC17_CP27
- BOSCH EDC16C39
- BOSCH EDC17_C08
- BOSCH EDC17_CP14
- BOSCH EDC16CP39
- BOSCH EDC17_CP11
- BOSCH EDC17_CP42
- BOSCH EDC16C34
- DENSO RF7/RF8
- BOSCH EDC16C31
- BOSCH EDC16C32
- BOSCH EDC16CP31
- BOSCH EDC16CP36
- BOSCH EDC17C43
- BOSCH EDC17CP10
- BOSCH EDC17CP46
- DELPHI CRD1.x
- DELPHI CRD2.x
- BOSCH EDC16U31
- BOSCH EDC17CP15
- DENSO
- BOSCH EDC16CP33
- DENSO
- BOSCH EDC16C36
- BOSCH EDC17_C11
- BOSCH EDC17_C18
- BOSCH EDC17_C19
- BOSCH EDC17_
- DENSO
- MARELLI MJD6
- BOSCH EDC16C0
- BOSCH EDC16C34
- BOSCH EDC16C39
- BOSCH EDC16CP39
- BOSCH EDC17C10
- BOSCH EDC17CP52
- SIEMENS SID803
- SIEMENS SID803A
- BOSCH EDC17_CP14
- BOSCH EDC17_CP44
- BOSCH EDC16C3
- BOSCH EDC16C36
- BOSCH EDC16CP33
- SIEMENS SID304
- SIEMENS SID305
- DENSO
- BOSCH EDC17_CP07
- BOSCH EDC16U1
- BOSCH EDC16U31
- BOSCH EDC16U34
- BOSCH EDC16CP34
- BOSCH EDC17_U01
- BOSCH EDC17_U05
- BOSCH EDC17_CP04
- BOSCH EDC17_CP14
- BOSCH EDC17_CP20
- BOSCH EDC17_CP24
- BOSCH EDC17_CP44
- BOSCH EDC17_C46
- SIEMENS PCR2.1
- BOSCH EDC16C31
- BOSCH EDC16C34
- BOSCH EDC17_CP22